Droga Krzyżowa Wprowadzenie


 Wprowadzenie Panie, Tyś powiedział: "Kto chce być uczniem moim, niech weźmie codzienny swój krzyż i postępuje za mną". Chcę teraz pójść Twoimi śladami i w myśli postępować drogą Twojej męki. Dozwól więc, aby żywo stanęło przed mą duszą to wszystko, coś dla mnie wycierpiał. Otwórz me oczy, i porusz serce, abym zobaczył i głęboko sobie uświadomił, jak bardzo mnie ukochałeś, ażebym całą duszą zwrócił się da Ciebie, mój Zbawco, a porzucił grzech, który tak gorzkie zadał Tobie bóle. Żałuję serdecznie za grzechy me, o Panie. Chcę rozpocząć życie na nowo; z całą powagą pragnę wyruszyć i iść za Tobą. Pomóż mi także dźwigać z Tobą mój krzyż. Bolesna Twoja droga jest szkołą wszelkiego cierpienia, wszelkiej, cierpliwości i przezwyciężania się. Daj mi w niej poznać nędzę mojej własnej słabości. Daj mi pojąć wymowę tej bolesnej drogi, wskaż, co właśnie ja i właśnie teraz mam czynić. A potem umocnij to zrozumienie i uczyń je owocnym, ażeby według niego postępował. - Amen

Różaniec Drogi Krzyżowej

Na krzyżyku odmawia się : Wierzę w Boga ....
Na pierwszym pięciu paciorkach :
Na cześć Trójcy Przenajświętszej : Ojcze Nasz....
Na cześć Niepokalanego Poczęcia Maryi: Zdrowaś Maryjo...
Na cześć Maryi , Matki Boga : Zdrowaś Maryjo...
Na cześć Maryi , zawsze Dziewicy : Zdrowaś Maryjo...
Na ostatnim paciorku : Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu .
                                      Jak była na początku teraz i zawsze i na wieki
                                      wieków .Amen.

Stacja I Pan Jezus na śmierć skazany
Kłaniamy Ci się , Panie Jezu Chryste , i błogosławimy Tobie , żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.

Na pierwszym paciorku : Ojcze nasz...
Na drugim paciorku : Zdrowaś Maryjo...
Na trzecim paciorku : Pod Twoją obronę...

Któryś za nas cierpiał rany , Jezu Chryste , zmiłuj się nad nami . I Ty , któraś współcierpiała , Matko Bolesna , przyczyń się za nami.
 
Tymi modlitwami modlimy się po każdej stacji Drogi Krzyżowej.